Julhelg och planering av rust

Jag behöver inte många dagars vila jag  . . ja inte ens dagar. Helt slut av allt jobb senaste året och jag kände att får jag inte vila nu så bryter jag ihop.
Så kom julen. Det är annandag och att jag skulle vara slutkörd är ett minne blott.
Här planeras rust!
Så himla kul. Vet dock inte hur många gånger vi gått genom rummen och sagt vad som ska göras. Men nu längtar jag till efter nyår för då ska jag börja plocka ner gardiner och ställa undan möbler för att kunna sätta igång. Vet dock inte vilket rum jag ska börja med.
 
Men detta ska göras:
 
Leon och Eskils rum ska renoveras, samtliga ytskikt ska bytas. 
Planen är att de ska börja med att dela sovrum men ha ett stor gemensamt lekrum. 
 
I vårt sovrum ska renoveras fönster - illa kvickt. De är illa däran.
Där ska också tapeter och papptak rivas ner. Och jag vet inte hur vi ska göra sen.. det måste jag forska i. Om vi ska säta ny papp eller ej.
 
Badrummet nere måste göras om - det är också i dåligt skick. Där finns idag ett inbyggt badkar. Frågan är om badet ska få vara kvar - jag måste ha ett badkar. Eller om vi bara ska ha en dusch där och badkar på övervåningen. 
 
På övervåningen måste vi också byta dörr till balkongen, för den är inte tät och den är ful. 
 
Ja, sen ska ju samtliga fönster renoveras. Men det får man ta några per år. Några fler element ska kopplas in.
 
Det stora blir ju köket, men det kommer vi inte göra förrän vi har bott in oss lite.
 
 
Bilden nedan visar rummet på övervåningen som vi tänkt göra till barnens lekrum. I anslutning till rummet finns ett litet sovrum. 
 
 
 
 

Kommentera här: