En regnig måndag

När man kämpar sig upp ur sängen och gör allt för att vakna och tänka att det här blir en sån här bra dag.. (jag vaknar allid ganska arg. Även fast jag oftas brukar göra något väldigt bra av dagarna så får jag alltstå vända mig från ett väldigt negativt läge till ett posetivt)
 
Klär minsta barnet och gör frukost. Ropar på andra barnet som alltid brukar vakna först, flera gånger. Tillslut går jag upp och han är inte vaken - trodde ju helt bestämt att han satt och spelade..Nej, han sov! Då förstod jag att jag gått upp förgäves. Pojken var sjuk.
VAB-light idag, får jag kalla det. Leon är så pass stor att jag inte behöver sitta hemma och passa honom så jag ska se till så han får i sig frukost och så. Sen ska jag fara in till staden och ha ett lunchmöte och riva av nån timme på kontoret.
 
Idag regnar det som sagt, men igår var det strålande sol. Det var jättebra, för då fick jag två fönsterbågar skrapad och inoljad. Ett lager är målat på bågarna som vi började med för två veckor sen. Nästa steg blir att rengöra vinkeljärnen och skruvarna för att skruva fast dem och sedan måla ett lager till. Det ska bli så spännande att få börja kitta och sedan måla ett sista lager, det kommer bli sån skillnad!
 
Nedan, en gammal tidning som är hittad i huset. 
 
 

Kommentera här: